facebook

Światowid

Światowid dla...

Ważne

Zajęcia - zmiany

mały kompozytor
taniec arabski

zajęcia plastyczne
Hanny Zawadzkiej-Woźniak

Zobacz szczegóły
 
Regulamin zajęć w ODT Światowid


UWAGA! Nowy regulamin!

Więcej …
 
URBANCARD Premium

20% zniżki na wybrane usługi

Więcej …
 
OK System już jest

Więcej …
 

Kalendarz Imprez

 «   February 2024   »

MTWTFSS
   1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
19202122232425
26272829 
Julianna Willis Technology




Partnerzy

  • Partnerzy ODT Światowid
  • Partnerzy ODT Światowid
  • Partnerzy ODT Światowid
  • Partnerzy ODT Światowid
  • Partnerzy ODT Światowid
  • Partnerzy ODT Światowid
  • Partnerzy ODT Światowid
  • Partnerzy ODT Światowid
  • Partnerzy ODT Światowid
  • Partnerzy ODT Światowid
  • Partnerzy ODT Światowid
  • Partnerzy ODT Światowid
  • Partnerzy ODT Światowid
DARK HERESY PDF Drukuj Email

Ścieżką Radykała

Zapraszamy do wzięcia udziału w LARPie cyklicznym. Jego akcja dzieje się w świecie Warhammera 40000 Dark Heresy. Waszą rolą będzie wcielenie się w  bohaterów sektora Calixis. Postaciom pełniącym funkcje średniego szczebla władzy przyjdzie się zmierzyć z bluźnierczymi pomiotami Maleus, przerażającymi potęgami Xenos i obłąkanymi organizacjami Hereticus. Losy tego zakątka Imperium Człowieka leżą w Waszych rękach. Czy podejmiesz się napisania jego dalszej historii?

Prolog
Różnie toczą się ścieżki losu pisane przez Jedynego Boga – Imperatora dla każdego człowieka mieszkającego w jego Imperium. Kiedy twoje życie wydawało się spokojne i ułożone, a najbliższa przyszłość  bezpieczna i… uporządkowana? Tak, to wtedy, 30 lat temu, pojawił się Inkwizytor Cromwell, potrzebując wsparcia na swojej krucjacie przeciwko niewypowiedzianemu złu. To będzie już 30 rocznica, kiedy Twoje istnienie odmieniło się diametralnie, a w dotychczasowy porządek wdarł się... Chaos.
Zadajesz sobie ciągle to pytanie, dręczące Cię w koszmarach co jakiś czas, powodujące mimowolne zaciśnięcie pięści. Co skłoniło cię do wzięcia udziału w tej sprawie? Ciekawość. To pierwszy stopień.. Eh, to prawda. Twoje życie po tamtych dniach nigdy nie będzie już takie same, a być może skończy się na stosie…
Lord Inkwizytor Cromwell szukał księgi tak potężnej, że samo patrzenie na nią mogło kosztować człeka słabego umysłu stratę duszy i wieczne potępienie. Księgi zakazanej w taki sposób, że jej tytuł nie widniał nawet na indeksach ksiąg zakazanych. Legendy najciemniejszych lochów Świętej Inkwizycji. Nie wymagał pomocy, a jednak pomoc mu była dl ciebie czymś oczywistym, spełnieniem własnej powinności i zaspokojeniem rządzy przygód. Teraz już tak nie myślisz…
Waszą ekspedycję przeżyło zaledwie 25 śmiałków, okrzykniętych później bohaterami. No i Lord Inkwizytor, niech go Imperator chroni, Cromwell. Walka z Kosmicznymi Marine Chaosu, z opętanymi przez demoniczne pomioty kultystami oszukanymi przez mrocznych panów. Zło i wypaczenie było ostatnim etapem tej wędrówki. Księgę, którą Lord Cromwell odbił siłom ciemności, miał zniszczyć.
Wtedy nie wiedzieliście, że radykalną ścieżkę, którą Cromwell podążał od lat, od herezji dzieli cienka granica. Z każdym dniem po powrocie wątpliwości narastały, zagłuszane przywilejami i bogactwem, które stały się Twoją częścią fortuny Cromwella po powrocie. Ale czy Cromwell zniszczył księgę? Czy nie zmieniła jego umysłu z lojalnego sługi na wroga Imperium, a was jego marionetkami?
Najbliższe spotkanie pokaże, co się stało. Na festyn przybędą wszyscy, którzy przeżyli wielką krucjatę Cromwella, krucjatę zapomnianą i nielegalną, robioną w imię nieczystej rządzy i dumy Lorda Inkwizytora.

Tematyka
Gra toczyć się będzie w mrocznym i przerażającym świecie Warhammera 40000, w części imperium zwanej Sektorem Calixis, opisanym w podręcznikach Dark Heresy. To tu Bohaterowie zmierzą się z czyhającymi na Imperium Człowieka zagrożeniami zewnętrznymi (obcy Xenos, demony Malleus, Kosmiczni Marine Chaosu) i wewnętrznymi (heretycy i zdrajcy).
Bohaterowie Graczy to średni szczebel władzy Imperium, począwszy od wpływowych i bogatych Szlachciców, poprzez Arbitratorów, Gwardzię Imperialną, generałów Imperialnej Floty Wojennej, podróżników, handlowców i piratów w postaci Rogue Traderów, do Administracji i samej Inkwizycji. To duże wyzwanie, masa powiązań i kontaktów, ale też smaczek władzy i potęgi.
Wszystkie aspekty gry (interakcje między postaciami, współczynniki ekonomiczne planet czy pozycję polityczną) zostaną opisane szczątkową mechaniką (Kodeks, tu też musisz go przeczytać!), bazującą na podstawowych i intuicyjnych zasadach rządzących światem. W trakcie trwania kampanii, na potrzeby gry, w porozumieniu z Graczami, publikowane będą dodatkowe zasady.

Graczom przyjdzie stanąć twarzą w twarz z kilkoma wyzwaniami, takimi jak:
• radykalna polityka Inkwizytora Cromwella i jej konsekwencje dla jego pomocników
• inwazja Xenos, oraz sekretne konszachty wpływowych obywateli z obcymi
• bunty planetarne, wywołane terroryzmem niezmiernie niebezpiecznych heretyckich kultów
• organizacje wewnątrz Imperium, których celem jest radykalna zmiana status quo
• zagrożenie ze strony prastarych istot, których znaki widać na zakazanych światach i ukrytych księgach
• zdrajcy w administracji, skrytobójstwa i wyzwania polityczno-ekonomiczne
• tajemnicza historia sektora i zakazana wiedza z pogranicza herezji.

Kodeks tworzenia postaci
Każdy z Graczy biorący udział w grze, na dramie wciela się w jedną z postaci świata Warhammera 40000, istotnego mieszkańca sektoru Calixis, piastującego na początku średni szczebel władzy. Wymaganiem jest więc, aby każdy Gracz stworzył sobie Bohatera (postać) zgodnie ze wspólnymi dla wszystkich regułami, o których traktuje ten akapit. Pierwsze punkty wydasz sam, resztę doprecyzujemy w dyskusji o postaci po zgłoszeniu chęci zagrania.
Tworzenie postaci odbywa się w 5 krokach. Na każdy z kroków możesz przydzielić maksymalnie 6 punktów bohatera, których ogółem na wszystkie masz 12. Zastanów się zatem, które z poniższych są dla Ciebie najważniejsze, wydaj punkty i na koniec napisz nam historię postaci. W historii sprecyzuj, jakie fabularne postaci i przedmioty stanowią Twoje kontakty i zasoby, oraz jakie atrybuty są dla ciebie najważniejsze. Zaznacz też kim jest Twoja postać, z jakiego świata pochodzi, i jakie jest jej podejście do Kredo Imperium – bardziej purytańskie, czy może mocno radykalne?
1. Ścieżka kariery
Profesja, pozycja, zawód, status społeczny i obowiązki wobec Imperium – to wszystko wpisane jest w ścieżkę kariery. Twoje miejsce w świecie zależy od tego punktu. W tym kroku należy zastanowić się, która ścieżka pasuje do wizji postaci. Masz do wyboru aż 14: łotr, szlachcic, rogue trader, psionik, arbitrator, gwardzista imperialny, oficer floty wojennej, urzędnik Administratum, kapłan Eklesiarchii, astropata, assassin z Officio Assasinorum, Kosmiczny Marine, kapłan maszyny lub inkwizytor. Jeśli masz wątpliwości, pytaj organizatorów!
2. Kontakty
Oznaczają ogólne znajomości w różnych instytucjach, z których Bohater może czerpać informacje. Im więcej punktów w tej dziedzinie, tym więcej znajomych w sektorze ma postać, i więcej informacji może wyciągnąć z różnych organizacji. Ważność informacji także zależy od poziomu tej cechy.
3. Wpływy
W odróżnieniu od kontaktów, wpływy pozwalają wymusić na pewnych organizacjach jakieś działania. Ilość punktów w tej cesze pozwala Graczowi posiadać NPCów, którzy w wybranych organizacjach są mu winni przysługi. Wykorzystywanie przysług u znajomych na wyższych szczeblach władzy może sprawiać, że organizacja działa tak, jak tego sobie życzysz…
4. Zasoby
Określają wszelkie bogactwo, jakim dysponuje postać. Punkty w tej cesze rozdysponowujesz pomiędzy własne wyposażenie, dwór i jego możliwości (nie każdy ma w swojej posiadłości tajną bibliotekę albo zamkniętego demona), fabryki na planetach, własne statki czy najemników i akolitów pozostających na usługach bohatera. Warto zwrócić uwagę, że w zagmatwanej administracji Imperium złota moneta otwiera wiele dróg.
5. Atrybuty
Postać jest opisana 6 atrybutami, określającymi cechy psycho – motoryczne, oraz szeregiem umiejętności i zdolności specjalnych. Atrybuty to budowa, zręczność, wiedza, technika, duch i charakter. Im więcej punktów w cesze atrybuty, tym więcej punktów będziesz mógł rozdzielić pomiędzy swoje cechy i zdolności w dalszym etapie tworzenia postaci. Na razie chcemy wiedzieć ogólnie, w czym  postać jest dobra, a w czym niezbyt.

Organizacja
LARP cykliczny składać się będzie z 10 odsłon powiązanych spójną fabułą i postaciami. Istnieje możliwość zwiększenia ilości odsłon, o ile Graczom wystarczy sił.
Odsłony zostaną zrealizowane w odstępach około półtora do dwóch miesięcy, zaś czas świata gry pomiędzy odsłonami to mniej więcej  rok. Gra odbywać się będzie we Wrocławiu. Dokładny adres podamy z odpowiednim wyprzedzeniem.
Gracze mają do wykorzystania szereg akcji międzydramowych, które określają rozwój postaci i jej działania w fabularnym czasie gry pomiędzy kolejnymi  LARPami. Akcje międzydramowe pisane będą w formie narracyjnych opowiadań.
Na potrzeby stworzenia rekwizytów, wynajęcia sali i kosztów związanych z prowadzeniem gry, wprowadzimy opłaty. Koszt jednej odsłony dla każdego z graczy wynosi 15 zł.

 

Bądź na bieżąco

Zapisz się na newsletter

Zobacz koniecznie

Własnoręcznie i z polotem!

zajęcia rękodzieła artystycznego w piątek o 17.15
wejściówka 30 zł

Więcej …
 
Ze sztuką i poprzez sztukę

zapraszamy na film podsumowujący projekt

Więcej …
 
Nowe zajęcia

taniec na obcasach
zajęcia dla Pań!
zapisy i informacje 
tel: 504546926

 

 

 

 

Zaprzyjaźnione szkoły